روز شمار برگزاری همایش
تا روز برگزاری همایش :



تا پایان ثبت نام در همایش:



تا پایان مهلت ارسال مقاله:


تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در همایش
10 مرداد 1402
تاریخ شروع دریافت مقاله در همایش
10 مرداد 1402
آخرین مهلت ثبت نام
27 آبان 1403
آخرین مهلت ارسال مقاله
10 آبان 1403
تاریخ برگزاری

28 آبان 1403

کمیته علمی

برگزاری اولین پیش نشست در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی علوم انسانی

21 تیر 1403

اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی علوم انسانی با موضوع . «ضرورت فلسفه ورزی با کودکان و نوجوانان به مدارس» تشکیل شد


اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی علوم انسانی با موضوع «ضرورت فلسفه ورزی با کودکان و نوجوانان به مدارس» تشکیل شد. این همایش اولین همایش فلسفه برای کودکان در ایران است که توسط دانشگاه بیرجند و با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود. همچنین پیش همایش‌هایی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، و دانشگاه خوارزمی و دانشگاه شیراز خواهد داشت.

سخنرانان این پیش نشست:

دکتر افضل استادان حسینی استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، با موضوع «آموزش تفکر محور در مدارس فنلاند»

دکتر منصوره حاج حسینی، استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با موضوع «آموزش برای تفکر، ضرورت سواد قرن ۲۱»

دکتر سعید ناجی مدیر گروه پژوهشی مطالعات فکر پروری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با عنوان «موانع تفکر محور شدن مدارس و تاملی بر رفع آنها»

دکتر مهرنوش هدایتی، عضو هیات علمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «نظام تعلیم و تربیت نوین، عرصه ای برای اندیشه فعال در مقابل ذهن منفعل»

دکتر روح الله کریمی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «اهمیت و شیوه های حضور فلسفه در برنامه درسی مدارس ابتدایی»

این پیش نشست با دبیری دکتر نورالدین محمودی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

سخنرانان این پیش نشست همگی با بررسی ضرورت ورود روشهای تفکر محور آموزش به مدارس، به لزوم توجه دولت محترم جدید و توجه ویژه دکتر پزشکیان، رئیس جمهور محترم به تقویت نظام آموزشی کشور و بروزرسانی آن براساس نظریه های جدید و تفکرمحوراموزشی در ایران تاکید کردند.

 


114
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند