زبان


نشست خبری اصحاب رسانه با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند و دبیران اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدلسازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب

12 دی 1401

نشست خبری اصحاب رسانه با حضور معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند و دبیران اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدلسازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب


نشست خبری اصحاب رسانه با حضور  آقای دکتر اکبرپور، معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند و دبیر دائمی همایش به همراه دبیران همایش در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ در سالن رسانه واقع در سازمان مرکزی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

آقای دکتر اکبرپور بیان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب آب در سراسر دنیا و به خصوص ایران و منطقه خراسان جنوبی، پرداختن به مسئله آب بسیار حائز اهمیت می‌باشد. قرار گرفتن کشور در وضعیت خشک و نیمه خشک، بارندگی‌های سالانه کم، تغییرات اقلیمی، پیامدهای نامطلوبی از جمله کمبود منابع آبی را در پی دارد.
از اینرو پرداختن به موضوع رفع چالش‌های آب می‌تواند مؤثر واقع شود.
وی همچنین با بیان برخی از منابع آبی کشور، اضافه کرد : باتوجه به اینکه بیشتر منابع آبی کشور آب‌های زیرزمینی هستند؛ تا کنون به علت برداشت بی‌رویه از آنها و حفر چاه‌های غیر مجاز شاهد فرو نشست‌های زیادی بودیم که خسارت‌هایی را در پی داشته و حال برآنیم تا این مشکل را با روشی بهتر و به صرفه‌تر، حل نماییم.
مسئولین همایش در تلاش هستند که با برگزاری همایش در سطح بین‌المللی از تجربیات محققان ،پژوهشگران و همکاران در حوزه آب استفاده کرده و همچنین تکنولوژی‌های جدید در مدیریت آب را عملی سازند.

دکتر اکبری، دبیر همایش در ابتدای سخنان خود بیان کرد : امروزه کشور با رشد جمعیت و تمایل به حرکت به سمت رفاه، نیازمند بهره‌گیری بیشتر از منابع آبی می‌باشد. از طرفی کشور با چالش اساسی کمبود آب مواجه است و این چالش تا حدی قابل حل می‌ باشد.
یکی از مسئولیت‌های دانشگاه برگزاری‌ همایش‌ها می‌باشد ازاینرو مسئولین مربوطه با همکاری دانشکده‌های مختلف، همایشی را با این مضمون برگزار خواهند کرد که فرهنگ‌سازی بین مسئولین و مردم را در حوزه آب، ایجاد نماید.
وی همچنین با نام بردن محورهای اصلی همایش، افزود: اگر در راستای موضوعات بیان شده، اقداماتی صورت گیرد، راهکارهای سازگاری با کم آبی خواهد بود.
وی جزئیات برگزاری همایش پیشین و دستاوردهای آن و همچنین جزئیات برگزاری همایش پیش رو را شرح داد و گفت: جهت برگزاری بهتر کمیته‌های مختلف تشکیل شده و حامیان و متولیان همایش نیز همکاری می‌کنند.

جناب دکتر پوررضا،دبیر علمی همایش توضیحاتی درخصوص ابعاد بین‌المللی همایش ارائه داد، وی در ادامه تعدادی از همکاران بین‌المللی همایش معرفی کرده و توضیحاتی درخصوص اعضای کمیته علمی ارائه داد.
وی اضافه کرد: همایش صرفاً به صورت تک بعدی و محدود به دو روز برگزاری همایش نخواهد بود و در راستای برگزاری آن نیز، وبینارها و کارگاه‌هایی با موضوعات علمی و تخصصی مربوط به حوزه آب برگزار خواهد شد.
در انتها دو ویژگی مهم بعد علمی همایش که شامل داوری پیش از موعد جهت بهره‌گیری از امتیاز پذیرش مقاله و گواهی برای پژوهشگران و همچنین قابلیت ارائه مقالات به صورت مجازی برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در همایش را ندارند، توسط دبیر علمی همایش بیان گردید.

آقای دکتر یعقوب‌زاده دبیر اجرایی همایش بیان کرد: در خصوص جلسات برگزار شده اسپانسری، تبادل بین دانشگاه و صنعت آغاز گردیده و در این خصوص با ادارات مختلفی از جمله سازمان‌های محترم آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره محترم آب و فاضلاب واداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، جلساتی تشکیل شده و هماهنگی‌های مربوطه درحال اجرا می‌باشد.
وی در ادامه به موضوع برگزاری ۴۰ الی ۵۰ غرفه نمایشگاه برای ارائه آخرین دستاوردها اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر نمایشگاه،کارگاه‌های تخصصی با موضوعات کاربردی در حوزه آب برگزار خواهد شد و نحوه برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها به صورت مجازی و حضوری خواهد بود.
وی با اعلام حمایت چندین مجله معتبر علمی و پژوهشی، بیان کرد: برترین مقالات در این مجلات به چاپ خواهند رسید.

در انتهای جلسه و در بخش پرسش و پاسخ، سوالات مورد نظر اصحاب رسانه توسط دبیران محترم همایش، پاسخ داده شد و در مورد ارتباط با حامیان و متولیان همایش و همچنین برگزاری همایش موضوعاتی مطرح گردید.

منبع: خبرگزاری همایش

  

 

 

 

 

 


207
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


پنل روزشمار
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تلفن ثابت

 05631026306_ 09910718124

نمابر

05631026306

ایمیل

MIWM2@birjand.ac.ir

Telegram: @MIWM2conf

Instagram: @MIWM2_2023

 :Whats app

 https://chat.whatsapp.com/

JQMUcsXHhmH5P7IlibbEaH

Eitaa: http://eitaa.com/MIWM2conf

آدرس

بیرجند،انتهای خیابان شهیدآوینی،دانشگاه بیرجند،دانشکده مهندسی

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند