ISC

 

تا همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


اختتامیه

20 خرداد 1400

بیانیه اختتامیه اولین همایش ملی افزودنی های خوراک دام و طیور با محوریت تنش های محیطی

امروزه افزایش تنش های محیطی، کاهش میانگین بارش، وقوع خشکسالی ها و کاهش سطح اراضی قابل کشت، تامین نهاده های دامی و جمعیت دامی کشور های منطقه را با چالش های جدی روبرو ساخته که برون رفت از آن به یکی از دغدغه های اصلی مجامع علمی بدل گشته است.
تهدید جمعیت دامی، تخریب و کاهش مراتع قابل استفاده دام و افزایش هزینه های اقتصادی تولید و پرورش محصولات دامی، پایداری اقتصادی را در جوامع روستایی به خطر انداخته و مهاجرت جمعیت روستایی را خصوصا در مرز های شرق کشور به دنبال داشته است. علاوه بر راهکارهای معمول در کنترل شرایط، پدافند غیر عامل حکم می کند، با استفاده از کشت فراسرزمینی و حفظ ذخایر آب منطقه، گسترش تولید صنعتی و مقاوم به تنش های محیطی به جای دامداری سنتی وابسته به مراتع،استفاده از تکنولوژی های نوین سنتز و تولید دانش بنیان مکمل ها و افزودنی های خوراکی ضد تنش ارگانیک و سالم و پیاده سازی الگوهای اقتصاد پایدار و علمی در مناطق روستایی با تکیه بر ژنتیک مقاوم بومی از جمله رویکردهای عالمانه و منطقی در این زمینه خواهد بود.
امید است دستاوردهای علمی و مقالات منتشر شده در این همایش، توانسته باشد با ارایه جدید ترین اطلاعات پژوهشگران دانشگاه های سراسر کشور در جهت ارتقای سطح دانش افزودنی های خوراک دام و طیور و اصلاح و هدایت سیاست گذاری های دستگاه های اجرایی کشور در این حوزه گامی موثر برداشته باشد.

و من الله توفیق-دبیر همایش
دکتر سید احسان غیاثی 
 


503
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

05632254041-290

09015499140 واتساپ

نمابر

05632254050

ایمیل

LFA2021@BIRJAND.AC.IR

آدرس

ایران- استان خراسان جنوبی- بیرجند

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند