گالری تصاویر
آلبوم تصاویر

درباره همایش

نهاد وقف به عنوان یک نهاد مردمی در طول تاریخ نقش موثر و ارزنده ای در حمایت و پشتیبانی حوزه های مختلف اقتصادی اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی داشته و متناسب با نیازهای هر دوره تداوم یافته است. یکی از مهم ترین عرصه های کارکردی وقف در حوزه توسعه انسانی است که در فرهنگ اسلامی – ایرانی دارای کارکردهای قابل توجهی بوده است. امروزه علاوه بر کارکردهای سنتی وقف در حوزه های مختلف، متناسب با نیاز زمان و تحولات جامعه بشری لازم است تا نیاز عرصه های مختلف از جمله پزشکی، علم و آموزش، تحقیقات و پژوهش، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکل های مدرن مورد توجه قرار گیرد. از آنجا که استان خراسان جنوبی نیز در زمینه وقف دارای پیشینه تاریخی طولانی و دارای موقوفات و رقبات متعددی است، همایش "کارکرد وقف در توسعه انسانی با تأکید بر وقف علمی" به دنبال اهداف زیر، برنامه ریزی و برگزار می شود:

  • بررسی مباحث وقف و رابطه آن با توسعه انسانی
  • معرفی توانمندی ­های استان در زمینه وقف بر آموزش و علم
  • بررسی ظرفیت­های وقف در حوزه علم و فناوری
  • آسیب ­شناسی وقف در حوزه آموزش و وقف علمی
  • فرهنگ­ سازی و محتواسازی برای شکل­ گیری موقوفات جدید در حوزه آموزش عالی
ثبت نام و ارسال مقاله
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


ارتباط با دبیرخانه کنفرانس
تلفن ثابت

05632202301

داخلی 488

نمابر

05632202120

ایمیل

vaqf@birjand.ac.ir

vaghf2019@yahoo.com

آدرس

استان خراسان جنوبی، بیرجند، انتهای بلوار شهید آوینی، دانشگاه بیرجند(پردیس شوکت آباد)، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دبیرخانه همایش/گروه آموزشی جغرافیا

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند