درباره همایش

اقتصاد و وضعیت اقتصادی از مباحث مهم هر جامعه ­است، زیرا اقتصاد نقش مهمی در تامین رفاه، اشتغال، مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و زیربنای بسیاری از مباحث و مسائل محسوب می­شود. از این­رو شناخت وضعیت اقتصادی هر جامعه­ای می­تواند زمینه کسب تجربه و استفاده از آن برای برنامه­ریزی بهتر باشد. اقتصاد را می­توان در چند محور علم اقتصاد، تاریخ اقتصادی و اقتصاد روزمره و جاری مورد مطالعه قرار داد. تاریخ اقتصادی بیشتر به بررسی عملکرد و فعالیت گذشته انسان ها می پردازد و در ارتباط با فعالیت ها و کنش های هر جامعه است. تاریخ ایران از صفویه تا کنون فراز و نشیب زیادی داشته و فعالیت اقتصاد نیز به عنوان یک مقوله مهم متناسب با آن دچار تغییرات زیادی شده است. این تغییرات در اقتصاد کشاورزی، دامی، صنعتی، نهادهای اقتصادی و مالی روی داده و عوامل متعددی نیز بر آن موثر بوده است. جنبه های مختلف تاریخ اقتصادی ایران از دوره صفویه تاکنون محورهای پژوهش در این همایش هستند. حوزه تاریخی این همایش دوره صفویه، افشاریه، زندیه، قاجاریه، پهلوی تا دهه های اخیر را شامل می شود. هر یک از این دوره ها ویژگی های مشترک و گاه خاصی را دارند که احتیاج به پژوهش و کنکاش بیشتری دارد.

علاوه بر اقتصاد، مدیریت شهری نیز از موضوعاتی است که در چند قرن اخیر تغییرات زیادی داشته است و نهادهای مختلفی از حسبه، بلدیه، انجمن شهر و شورای اسلامی بر مدیریت شهرها موثر بوده اند. این تغییرات و عوامل موثر بر آنها دیگر حوزه مهمی است که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد. 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت
نمابر
ایمیل
آدرس
سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند