روزشمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



کنفرانس خبری

21 بهمن 1398

 نشست خبری دبیران هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران صبح روز یکشنبه 20 بهمن  با حضور بیش از 20 خبرنگار در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه بیرجند برگزار گردید

برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه بیرجند

. جهت مطالعه مشروح خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید


به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد آریافر دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران و دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند در نشست خبری این کنفرانس ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر بر برگزاری با کیفیت کنفرانس در دانشگاه بیرجند تأکید کرد.
خراسان جنوبی ششمین استان معدنی کشور
دکتر آریافر با اشاره به وجود 48 نوع ماده معدنی، 3.7 میلیارد تن ذخیره معدنی و 630 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در خراسان جنوبی و مقایسه آن با شاخص‌های اقتصادی استان، وضعیت را نامناسب توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف این همایش کمک به وضعیت اقتصادی استان با استفاده از ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی است.
وی همچنین اعلام کرد: آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی معدن از جمله اهداف برگزاری این همایش است. 
دبیر همایش مهندسی معدن گروه مهندسی معدن را به عنوان قدیمی ترین گروه کارشناسی دانشکده مهندسی دانست و عنوان کرد: این گروه آموزشی تصمیم گرفت گامی در جهت معرفی استان خراسان جنوبی بردارد و بهترین حالت آن این بود که یک رویداد ملی برگزار شود لذا پیگیری‌هاو جلسات لازم صورت گرفت تا اینکه موافقت برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن را در دانشگاه بیرجند اخذ کردیم. سپس شورای سیاستگذاری را متشکل از فرماندار، رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس انجمن مهندسی معدن، معاون پژوهشی دانشگاه و رئیس سازمان سمت تشکیل دادیم که در این شورا اهداف همایش را  آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی معدن، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه با توجه به حضور شرکت‌های معدنی فعال استان در همایش و معرفی ظرفیت‌های استان قرار دادیم.
رشد 2.5 برابری مقالات ارسالی به همایش 
دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند از حضور 75 عضو هیأت علمی از 21 دانشگاه معتبر کشور در کمیته علمی این همایش خبر داد و افزود: حضور این تعداد عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های مطرح کشور نشاندهنده قوت علمی همایش است.
وی از ارسال بیش از 280 مقاله به این کنفرانس خبر داد و بیان داشت: تعداد مقالات ارسال شده به همایش 2.5 برابر مقالات ارسال شده به هفتمین همایش ملی معدن است.
دکتر آریافر افزود: از مقالات ارسال شده به دیبیرخانه همایش 101 مقاله در مورد فراوری مواد معدنی، 64 مقاله در مورد اکتشاف معدن، 46 مقاله در مورد استخراج و اقتصاد معدن، 28 مقاله در مورد مکانیک سنگ و 18 مقاله در مورد ایمنی و محیط زیست معدن می باشد که هر مقاله توسط 3 داور مورد بررسی قرار گرفته که از این بین 45 مقاله به صورت سخنرانی، 211 مقاله هم به صورت پوستر برای همایش پذیرفته شد و 21 مقاله نیز مورد تایید دبیرخانه همایش قرار نگرفت.
وی همچنین از  سخنرانی کلیدی توسط مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ،مدیرعامل تهیه و تولید مواد نسوز کشور و یکی از پیشکسوتان فعال استان در روز همایش گفت و با اشاره به حضور برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نشستی تحت عنوان آینده رشته معدن و چالش های این رشته در حاشیه این کنفرانس خبر داد. 
دکتر سعید یوسفی دبیر اجرایی هشتمین همایش ملی مهندسی معدن ایران نیز ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران از تشکیل کمیته‌های اجرایی، انتشارات، تدارکات، تشریفات، سمعی بصری و کمیته نمایشگاه برای برگزاری این همایش گفت و از برگزاری نمایشگاهی با حضور شرکت‌های فعال در حوزه معدن  و 5 کارگاه آموزشی در حاشیه کنفرانس ملی مهندسی معدن خبر داد.
وی همچنین از ایجاد فضای مناسب برای دیدار و ارتباط با صاحبان صنعت و بیان ایده‌های معدنی برای اولین بار در این همایش گفت و ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند نقشی در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.
لازم به ذکر است این کنفرانس تاکنون درتهران برگزار شده است و فقط در سال ۸۸ یزد عهده دار برگزاری این کنفرانس بوده و امسال شاهد برگزاری آن برای نخستین بار در خراسان جنوبی خواهیم بود

 


1672
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 
ورود به کنترل پنل
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


پوستر همایش
تلفن ثابت

05632320551

 

 

نمابر

05632320551

ایمیل

mineconf8@birjand.ac.ir

کانال تلگرام : t.me/mineconf

آدرس

خراسان جنوبی ـ بیرجند ـ انتهای بلوار دانشگاه ـ پردیس شوکت آباد ـ دانشکده مهندسی-طبقه دوم-دبیرخانه هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران

 

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند