روزشمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران

10 تیر 1398

یکی از راههای مهم و موثر برای معرفی پتانسیل ­های معدنی در هر استان و یا در کشور برگزاری کنفرانس­های ملی است تا از طریق ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تکنولوژی­ های روز در زمینه اکتشاف، بهره برداری، فرآوری و بازرگانی مواد معدنی فراهم گردد. از اینرو گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند با همفکری سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی در راستای وظیفه منطقه ­ای و ملی خویش پیشنهاد برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران را به انجمن مهندسی معدن ایران پیشنهاد نمود که بعد از برگزاری یک جلسه هم اندیشی بین گروه مهندسی معدن  دانشگاه بیرجند و هیات مدیره محترم انجمن مهندسی معدن ایران، موافقت اصولی با برگزاری این کنفرانس مهم در دانشگاه بیرجند بعمل آمد

ايران حدود 1% جمعيت جهان و حدود 7% ذخاير معدنی كشف شده دنيا را داراست كه خود حاكي از در اختيار داشتن بستر مناسب سرمايه گذاري در اين بخش است.

کشورمان با دارا بودن حدود ۶۸ نوع ماده معدنی (غیر نفتی)، ۳۷ بیلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ بیلیون تن ذخایر بالقوه در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان جای گرفته و یکی از کشورهای غنی از حیث دارایی‌های معدنی به حساب می‌آید.

یكي از مهمترين و اساسي‌ترين پايه‌هاي اقتصاد هركشوري منابع معدني و ذخاير تحت الارضي آن كشور است. بدون تردید بهره برداری از معادن کشور، یک عامل کاملا مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور یکی از پایه‌های مهم رشد اقتصادی، بخش معدن و صنایع معدنی است اما تاکنون با وجود ذخایر معدنی فراوان در کشور، شاهد سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه نبوده‌ایم.

استان خراسان جنوبی یکی از مهمترین استان­ های معدنی کشور از نظر تنوع و میزان ذخایر معدنی شناخته شده است. در این استان بیش از 50 نوع ماده معدنی شناخته شده، 348 معدن فعال، 588 معدن دارای پروانه بهره‌برداری و بیش از 7/3 میلیارد تن ذخیره قطعی شناسایی شده وجود دارد. همچنین این استان جایگاه ششم معدنی کشور را داراست. با توجه به آمار فوق می ­توان گفت که تاکنون در استان از ظرفیت معدنی موجود در راستای توسعه اقتصادی استان بهره برداری مطلوب بعمل نیامده است که شاید یکی از دلایل اصلی آن عدم معرفی صحیح ظرفیت­ ها و پتانسیل­ های معدنی استان برای سرمایه­ گذاران و علاقه­ مندان به این بخش باشد.

یکی از راههای مهم و موثر برای معرفی پتانسیل ­های معدنی در هر استان و یا در کشور برگزاری کنفرانس­های ملی است تا از طریق ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تکنولوژی­ های روز در زمینه اکتشاف، بهره برداری، فرآوری و بازرگانی مواد معدنی فراهم گردد. از اینرو گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند با همفکری سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی در راستای وظیفه منطقه ­ای و ملی خویش پیشنهاد برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران را به انجمن مهندسی معدن ایران پیشنهاد نمود که بعد از برگزاری یک جلسه هم اندیشی بین گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند و هیات مدیره محترم انجمن مهندسی معدن ایران، موافقت اصولی با برگزاری این کنفرانس مهم در دانشگاه بیرجند بعمل آمد.


1607
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 
ورود به کنترل پنل
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


پوستر همایش
تلفن ثابت

05632320551

 

 

نمابر

05632320551

ایمیل

mineconf8@birjand.ac.ir

کانال تلگرام : t.me/mineconf

آدرس

خراسان جنوبی ـ بیرجند ـ انتهای بلوار دانشگاه ـ پردیس شوکت آباد ـ دانشکده مهندسی-طبقه دوم-دبیرخانه هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران

 

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند