روز شمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


همایش ملی اندیشه‌های فلسفی، کلامی علامه طباطبایی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

5 آذر 1398

.

مراسم افتتاحیه همایش ملی اندیشه‌های فلسفی، کلامی علامه طباطبایی روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار شد..


به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش و حضور اندیشمندان و صاحبنظران این رشته در دانشگاه بیرجند گفت: مباحث مطرح شده در این همایش باید به توسعه اندیشه‌ورزی در دانشگاه کمک کند.

رئیس دانشگاه بیرجند به فاصله گرفتن از اندیشه‌ورزی و سطحی برخوردکردن با مسائل در دهه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: هرچه از اندیشه‌ورزی فاصله گرفتیم، در زندگی و جامعه با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

 

دکتر خامسان تأکید کرد: بازگشت به اندیشه‌ورزی و استفاده از اندیشه‌هایی همانند علامه طباطبائی می‌تواند کمک کننده نسل جوان برای زندگی هدفمندتر باشد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در دانشگاه گفت: تربیت نسل جوان متعهد و متفکر از اهداف و وظایف دانشگاه است که تحقق این موضوع نیازمند مربیانی متعهد و اندیشه‌ورز است.

دکتر خامسان همچنین از تمامی همکاران دانشکده ادبیات که در طول چند ماه گذشته همایش‌های علمی و به جایی را برگزار کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

دکتر مرتضی مزگی‌نژاد دبیر همایش ملی اندیشه‌های فلسفی و کلامی علامه طباطبایی در آیین گشایش این همایش یک روزه با اشاره به تاریخچه ایجاد گروه فلسفه در دانشگاه بیرجند، دلیل برگزاری این همایش در روز ۲۹ آبان را این‌گونه ذکر کرد: روز جهانی فلسفه  ۲۱نوامبر برابر با۳۰ آبان به نام روز جهانی فلسفه نام‌گذاری شده است  و 24 آبان نیز روز بزرگداشت علامه طباطبایی است به همین دلیل برای اولین بار در دانشگاه بیرجند این همایش برای بررسی دقیق و عمیق اندیشه‌های فلسفی و کلامی علامه طباطبایی با حضور اساتید و صاحبنظران برگزار می ‌شود.

دکتر مزگی‌نژاد افزود: تعامل با اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دیگر دانشگاه‌ها برای کسب نکات جدید در حوزه فلسفه از اهداف این همایش است.

وی گفت: فراخوان دریافت مقاله از سال گذشته آغاز شد و ۹۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسید که ۷۰ مقاله پذیرفته شده پس از داوری به سه شکل چکیده، مجموعه مقالات و ارائه شفاهی منتشر می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند افزود: 30 عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های کشور در کمیته علمی این همایش حضور دارند و همچنین۳۲ نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور کار داوری آثار را برعهده داشتند.

وی به همکاری و حمایت انجمن علمی فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه بیرجند، بنیاد ملی نخبگان، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشکده علوم قرآنی مشهد، دانشگاه‌های میبد، پیام نور، بجنورد، قم و علوم اسلامی رضوی و بانک تجارت اشاره کرد و گفت: مقالات برتر در این همایش برای مجلات معتبری همچون آموزه‌های فلسفی دانشگاه علوم اسلامی و مجلات علمی و ترویجی ارسال می‌شود.

سخنرانی دکتر داود حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با عنوان علامه طباطبایی و مسئله جدید اصالت وجود و دکتر اکبری عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان علامه طباطبایی و مسئله معنای زندگی از دیگر بخش‌های افتتاحیه این همایش علمی بود. 

 

 


1309
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
ثبت نام/ ورود اعضا
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


پوستر همایش
تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در همایش
1 مهر 1397
تاریخ شروع دریافت مقاله در همایش
1 مهر 1397
آخرین مهلت ثبت نام
20 آبان 1398
آخرین مهلت ارسال مقاله
27 آبان 1398
تاریخ برگزاری

29 آبان 1398

تماس با دبیرخانه
تلفن ثابت

056-32202301-2

056-32202049-51

 

داخلی:

دبیر همایش: 624

دبیرخانه: 525

دبیر اجرایی: 439، 616

دبیر علمی: 550 

 

ساعات پاسخ گویی: 8 تا 15

نمابر

056-32202120

ایمیل

nctabatabai@birjand.ac.ir

کانال همایش در سروش

آدرس کانال تلگرامی همایش

آدرس پیج اینستاگرام همایش

 

آدرس

 خراسان جنوبی، بیرجند

انتهای بلوار دانشگاه

پردیس شوکت آباد

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

گروه فلسفه و کلام اسلامی

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند