روز شمار تا آغاز جشنواره
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


درباره جشنواره

7 تیر 1400

جشنواره شکوه شرق، یک جشنواره دوسالانه برای ارج نهادن به میراث فرهنگی و تمدنی منطقه جنوب خراسان است که قرار است در سال 1400 در بیرجند برگزار ‌شود.
بی‌شک فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و منطقه خراسان جنوبی از پیشینه‌ای غنی و ریشه‌دار برخوردار است، لذا، ...

جشنواره شکوه شرق، یک جشنواره دوسالانه برای ارج نهادن به میراث فرهنگی و تمدنی منطقه جنوب خراسان است که قرار است در سال 1400 در بیرجند برگزار ‌شود.
بی‌شک فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و منطقه خراسان جنوبی از پیشینه‌ای غنی و ریشه‌دار برخوردار است، لذا، پاسداشت این فرهنگ غنی و بسترسازی و تلاش در راستای تقویت عناصر فرهنگی این مرز و بوم، بسیار حائز اهمیت است. براین اساس جشنواره شکوه شرق درصدد است تا با تشویق و حمایت معنوی از فعالان حوزه علم، ادب و هنر استان، زمینه‌سازی رشد، شکوفایی و تعالی بیش از پیش فرهنگ در این خطه از کشور باشد.کمک به حفظ و ارتقاء میراث فرهنگی و معنوی استان و معرفی آن به نسل جوان، تشویق و حمایت معنوی از پدیدآورندگان آثار و تولیدات فاخر علمی، ادبی، هنری در زمینه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در سطح استان در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی، از اهداف این جشنواره است. همچنین تکریم و تجلیل از مفاخر، نام‌آوران و چهره‌های ماندگار استان اعم از مفاخر گذشته و حال حاضر، تقویت و توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در استان، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات میان جامعه با نخبگان، استعدادهای برتر و مفاخر خراسان جنوبی و نیز ایجاد بستری برای تعاملات نخبگانی، از اهداف و سیاست‌های کلی این جشنواره است.
دبیرخانه دائمی این جشنواره در دانشگاه بیرجند مستقر است و زیر نظر رئیس دانشگاه بیرجند فعالیت می‌کند.

2190
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

056-31021010

نمابر

05-631021011

ایمیل

Shokouh@birjand.ac.ir

آدرس

دانشگاه بیرجند- سازمان مرکزی- دبیرخانه دایمی جشنواره شکوه شرق

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند