استعلام وضعیت مقاله
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.


 






روزشمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


درباره همایش

امروزه موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و موثر در مناسبات و تحولات منطقه می طلبد تا موسسات علمی و دانشگاه ها نیز علاوه بر کسب افتخارات علمی، در مرجعیت علمی منطقه ای و جهانی نیز سهم عمده و قابل توجهی را ایفا نمایند. از این رو برگزاری همایش در سطح ملی و منطقه ای و با هدف گذاری ایجاد اجماع علمی در حوزه علوم و صنایع دام و طیور، شناخت فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری ایران  ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی پتانسیل های علمی، فناوری، تولیدی و استاندارد های ایران به نمایندگان بازار های منطقه ای و جهانی، ایجاد امکان تبادل استاد و دانشجو و اخذ فرصت های مطالعاتی مشترک از جمله مسیرهای پیش رو است.

قدمت صنعت دام و طیور ایران و خصوصا استان خراسان جنوبی، پتانسیل صادراتی مرز و آسان بودن مشارکت های علمی در بین مراکز علمی کشور های منطقه، با توجه به پتانسیل علمی دانشگاه بیرجند در این زمینه، باعنایت به شرایط اقلیمی استرس زا، پیش روی بیابان، خشکسالی و کمبود منابع آب برای تولید پایدار و اقتصادی در منطقه پیام ها و دیدگاه های مشترکی را در مقابله با استرس های محیطی، بحران های زیست محیطی، مشکلات اقتصادی، مدل های توسعه اشتغال و توانمندسازی در بخش دامپروری علی رغم مشکلات موجود را فراهم نموده که برگزاری نشست های چند ملیتی با توجه به ابعاد بین المللی مسائل زیست محیطی را با هدف تبادل افکار جوامع علمی اجتناب ناپذیر می کند. رسیدن به درک مشترک پیرامون علل بحران ها و تنش های محیطی نظیر ریز گردها، خشکسالی ها، تخریب محیط زیست و جنگلها و مراتع، در ترغیب سیاست مداران کشور های منطقه نظیر افغانستان، ترکیه و عراق در مورد بحران ریز گرد و حوزه های آبی مشترک می تواند به مرور زمان راهگشا باشد. به عبارت دیگر همایش های منطقه ای با  نگاه جامع بین المللی نوعی خط و مشی دیپلماسی علمی را در حل بحران های منطقه ای رقم می زنند که گاها توانایی و پتانسیل به وجود آمده در جریان یک اجماع مبتنی بر خرد جمعی از نوع بین المللی بر توان دیپلماسی منفعت گرای سیاسی در شرایط پر تنش منطقه غالب گشته و تحت فشار افکار عمومی یا اصلاح دیدگاه های مدیران و سیاست مداران مناقشات کهن قابل حل می گردد.

علاوه بر این ابعاد، پرداختن به راه حل های علمی در مواجهه با تنش های محیطی و کاهش خسارات وارد شده به صنعت، بر پایداری اقتصادی صنعت دام و طیور در منطقه و جلوگیری از تخلیه جمعیتی نقشی بسیار موثر خواهد داشت. همچنین امنیت زیستی و به تبع آن امنیت غذایی حاصل از تولید پایدار و کنترل عوامل مخل فرآیند های طبیعی تولید از جمله بیوتروریسم از جمله عوامل مهم و البته مغفول است که بر اقتصاد و تولید در بخش دام و طیور تاثیر گذار بوده و انتظار می رود اجماع جهانی حاصل از هم اندیشی و همایش های علمی در حل این مشکلات راه گشا باشد. در این رهگذر دستیابی به آخرین ره آورد های پژوهشی فناوری های نوین از جمله فناوری های بومی نظیر دستاورد های انرژی هسته ای کشورمان با توجه به نو ظهور بودن در ایران و محدود بودن در برخی کشور های منطقه و نیز استفاده از توانایی برخی کشور های پیشگام نظیر روسیه و برخی سازمان های بین المللی نظیر FAO در این حوزه می تواند به توسعه صنعتی این فناوری و استفاده از آن در گسترش صنایع تبدیلی، تولید محصولات ارگانیک و افزایش پتانسیل های تحقیقاتی و تجاری دانش بنیان و صادرات محور کشور در حوزه دام و طیور کشور کمک قابل توجهی کند.

اکنون گروه پژوهشی تنش های محیطی در علوم دامی در کنار گروه های پژوهشی خشکسالی و تغییر اقلیم و گیاه و تنش های محیطی در نظر دارد برای ارایه راه حل های علمی برای چالش های پیش روی تولید پایدار و امنیت غذایی با برگزاری نشست ها و همایش های علمی خرد جمعی و پتانسیل های علمی محققین کشور عزیزمان ایران را گرد آوری نموده و به کار بندد تا تجمیع این پتانسیل ها در قالب پژوهشکده تنش های محیطی بتواند راه گشا باشد. در این راستا مفتخریم بر پایه تجربیات کسب شده از اوین و دومین همایش ملی پژوهش های نوین در علوم دامی در سال های 94 و 97 و نیز اولین همایش ملی افزودنی های خوراک دام و طیور در سال 1400، سومین همایش ملی پژوهش های نوین در علوم دامی را با مشارکت کلیه اساتید و دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران دانش بنیان سرارسر کشور در 26 بهمن 1401 در دانشگاه بیرجند برگزار نماییم. 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

05631027626     دبیرخانه

05631027620-21  گروه

05631027502      پژوهشی

نمابر

05632254050

ایمیل

NCARAS@Birjand.ac.ir

09015499140  پیام رسان

آدرس

خراسان جنوبی -بیرجند- امیرآباد- پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست- گروه تنش های محیطی د علوم دامی 

پنل پوستر
سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند