سخن دبیر همایش

24 مرداد 1401

خوشوقتیم که به اطلاع استادان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همچنین صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران علاقمند حوزه های زبان و زبان شناسی و علوم وابسته برسانیم که نخستین همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران در دهم اسفند ماه سال 1401 توسط دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. این همایش با هدف تبادل دانش بین صاحب نظران مرتبط و نیز معرفی دستاوردهای پژوهشی استادان و دانشجویان در زمینۀ زبان ها و گویش های نواحی مرزی ایران به ویژه از منظر تطبیقی با زبان ها و گویش ­های مرتبط در آن سوی مرز و در سطحی کلان، حمایت از زبان ها و گویش های رو به زوال در مناطق مورد اشاره برنامه ریزی شده است. به علاوه به بومی سازی و کاربردی نمودن منابع درسی دانشجویان در زمینۀ معرفی و ثبت زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران و نیز بررسی کیفی تعامل این زبان ها و گویش ها با زبان فارسی به عنوان عامل وحدت و انسجام ملی پرتو می افکند که امید می رود در سایه عنایات الهی و همچنین تشریک مساعی استادان ارجمند و دانشجویان علاقمند در تحقق این اهداف به سهم خود مؤثر افتد.

   لازم به توضیح است که طبق هماهنگی ان شاء ا... منتخبی از مقالات برتر به تشخیص کمیتۀ علمی همایش در یک مجلۀ علمی پژوهشی مرتبط منتشر خواهد شد. همچنین تدوین کتاب مجموعه مقالات همایش نیز حاوی جمیع مقالات پذیرفته شده پس از پایان همایش در دستور کار دبیرخانۀ آن قرار می گیرد.

   از حسن نظر و همراهی استادان ارجمند در حوزه های زبان و زبان شناسی، انسان شناسی، فرهنگ و زبان های باستانی، زبان و ادبیات فارسی و ... که با کمیتۀ علمی این همایش همیاری دارند، سپاسگزاریم. به علاوه حمایت سازمان های حامی همایش را نیز ارج می نهیم.

محمدامین ناصح

دبیر همایش



486
مطالب مرتبط

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

05632381768

نمابر

05631631133

ایمیل
ICBLD@Birjand.ac.ir
آدرس

دانشگاه بیرجند - دانشکده ادبیات و علوم انسانی

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه بیرجند